Búsqueda
Mapa web
Campus UNED

Carta de Serveis: Barcelona

Edició 5 - registrada el 22-05-2025

Descarrega la Carta de Serveis en PDF

Missió

Botón

Que tota la ciutadania del nostre entorn tingui accés flexible al coneixement relacionat amb l’educació superior, mitjançant la modalitat d’aprenentatge semipresencial i a distància, i al desenvolupament professional i cultural de major interès social.

Per a això integrem els següents aspectes:

  • Directrius metodològiques de la Seu Central
  • Estratègies educatives de la Junta Rectora del Centre Associat
  • Iniciatives i demandes de la societat
  • Avanços europeus en qualitat i tecnologia
  • Ofertes formatives de la xarxa de centres de la UNED

Serveis adèmics

Botón

Informació i orientació

  • Oferta d’estudis de la UNED
  • Tràmits administratius, matriculació, convalidacions, beques…
  • Registre electrònic de la UNED
  • Plans i jornades d´acollida
  • Organització acadèmica del Centre Associat i de les aules (horaris, recursos, comunicació)
  • Activitats d´extensió universitària, culturals
  • Web i xarxes socials amb informació acadèmica

Tutories presencials i telemàtiques

  • Planificació de tutories
  • Orientació d’activitats i mètodes d’aprenentatge
  • Explicació de continguts de les assignatures
  • Presentació de casos reals i/o pràctics
  • Avaluació contínua del coneixement (PECs)
  • Assessorament per afrontar les proves presencials

Pràctiques externes

  • Supervisió i valoració de pràctiques
  • Contactes i convenis amb empreses i institucions

Pràctiques de laboratori

  • Laboratoris de pràctiques

Proves d’avaluació

  • Realització de proves presencials dels estudis de la UNED
  • Accés a exàmens emmagatzemats a la xarxa UNED

Activitats d´extensió universitària

  • Programa UNED Senior
  • Cursos d’actualització professional
  • Cursos de formació permanent amb crèdits universitaris
  • Conferències i jornades
  • Col·laboració amb col·legis i col·lectius professionals i entitats locals
  • Activitats culturals (exposicions, viatges, etc…)
  • Activitats de promoció de l’entorn

Accés a recursos bibliogràfics

  • Préstec de material bibliogràfic directe i/o interbibliotecari
  • Sala d’estudis

Ús de recursos tecnològics

  • Videoconferències AVIP per a tutoria
  • Plataformes virtuals d’aprenentatge de la UNED
  • Ús personal d’equips informàtics amb connexió a internet
  • Connexió wifi

Orientació professional i ocupació

  • Acollida a nous estudiants
  • Formació en tècniques destudi

Publicacions

  • Edició de memòria acadèmica i altres
ver por sedes

Compromisos de qualitat

Botón

Informació i orientació

  • Mantenir actualitzada la pàgina web del centre associat durant el semestre lectiu, almenys un cop per setmana
  • Realitzar anualment almenys 2 sessions d’acollida per als nous estudiants
  • Proporcionar informació acadèmica correcta i clara, respectant la confidencialitat de les dades personals

Tutories presencials i telemàtiques

  • Tutoritzar presencialment el 100% de les assignatures de primer curs de totes les titulacions ofertes amb un nombre mínim d’estudiants matriculats
  • Informar als estudiants de totes les incidències de les tutories amb, almenys, 1 setmana d’antelació excepte en els casos sobrevinguts

Pràctiques externes

  • Facilitar l’accés del 100% dels estudiants de pràctiques externes a organitzacions o empreses de l’entorn

Pràctiques de laboratori

  • Facilitar la realització de pràctiques de laboratori obligatòries al centre associat o en un altre proper al 100% dels estudiants matriculats

Proves d’avaluació

  • Aplicar un protocol d’organització òptim de proves presencials que asseguri la revisió abans de l’examen d’instal·lacions, equips i tecnologia vinculat al funcionament d’aquests.

Activitats d´extensió universitària

  • Comunicar l’oferta de cursos d’extensió amb, almenys, 7 dies d’antelació al seu inici a través del web i del correu electrònic
  • Realitzar semestralment, almenys, 5 activitats d’UNED Sènior

Accés a recursos bibliogràfics

  • Realitzar anualment, almenys, 2 cursos de formació en competències de la informació
  • Tramitar totes les sol·licituds de préstec interbibliotecari en 48 hores com a màxim

Ús de recursos tecnològics

  • Facilitar als estudiants 5 ordinadors operatius de lliure ús amb accés a internet

Orientació professional i ocupació

  • Oferir anualment, almenys, 1 curs de formació en tècniques d’estudi i/o cerca activa d’ocupació

Publicacions

  • Publicar anualment a la pàgina web del centre la memòria acadèmica

Drets dels estudiants

Botón
  1. A ser orientats i assistits en els estudis triats pel professorat amb els mitjans d’ensenyament més adequats en les assignatures tutoritzades
  2. A disposar a cada disciplina del material didàctic complet i adequat a la metodologia de l’ensenyament a distància
  3. A tenir accés, al començament del curs, de manera gratuïta, a la informació sobre els ensenyaments, les modalitats tutorials i els criteris d’avaluació d’assignatures i el calendari de les proves
  4. A la igualtat d’oportunitats i no discriminació per raons de sexe, raça, religió o discapacitat o qualsevol altra condició o circumstància personal o social a l’accés a la Universitat, ingrés als centres, permanència a la universitat i exercici dels seus drets acadèmics
  5. A ser avaluats objectivament en el seu rendiment acadèmic, obtenir revisió de la qualificació conforme a les normes i rebre’n la notificació dins dels terminis establerts
  6. A rebre la notificació de les qualificacions dins dels terminis establerts, així com una certificació vàlida d’assistència a les proves presencials
  7. A les llibertats d’expressió, reunió i associació en l’àmbit universitari
  8. NOTA: La totalitat dels drets de l’alumnat de la UNED es troben recollits a l’article 143 dels seus Estatuts

Deures dels estudiants

Botón
  1. A exercir la seva condició amb el màxim aprofitament i dedicació
  2. A respectar les normes de disciplina acadèmica que s’estableixin
  3. A cooperar amb la resta de la comunitat universitària per aconseguir les finalitats de la Universitat, així com per a la conservació i millora dels seus serveis
  4. A assumir la responsabilitat que comporten els càrrecs per als quals hagin estat elegits
  5. A utilitzar els mitjans d’informació per conèixer les orientacions de les assignatures en què estiguin matriculats
  6. A fer un ús correcte de les instal·lacions, béns i recursos del Centre Associat i de la Universitat en general
  7. NOTA: La totalitat dels deures de l’alumnat de la UNED es troben recollits a l’article 144 dels seus Estatuts

Queixes, Suggeriments i Reclamacions

Botón
  • Els/les usuaris/es poden fer arribar les seves queixes, reclamacions o suggeriments per tres vies diferents:
  • 1. a través del formulari específic del web del centre
  • 2. enviant la fulla de queixes i suggeriments, que li facilitaran a les nostres seus, per correu electrònic a l’adreça suggerimentsiqueixes@barcelona.uned.es
  • 3. presentant la fulla de queixes i suggeriments disponible en el servei d’informació de les nostres seus
  • En el cas de presentar una queixa o reclamació, es necessari adjuntar còpia del document d’identitat
formulario QSF

Col·laboració i participació

Botón
  • La representació d’estudiants participen en la Junta Rectora, Consell de Centre i Claustre.
  • L’opinió dels estudiants sobre els serveis rebuts en el centre associat pot reflexar-se en les enquestes anuals de satisfacció.
  • Els estudiants tenen accés directe a l’Equip Directiu i als Òrgans de Gestió del Centre Associat.

Com sol·licitar informació

Botón
Botón
UNED Barcelona

Adreça

Avda. de Rio de Janeiro, 56-58 08016 Barcelona

Horari

De dilluns a divendres de 9.30 a 13.30 y de 15.30 a 19.00 hores

Telèfon

93 396 80 59

Email secretària

info@barcelona.uned.es

Página web

Botón
UNED Cabrils

Adreça

Can Pepito Maco

Mestre J.Jambert, 4

08348 Cabrils 08348 Cabrils

Horari

Telèfon

93 753 96 60

Email secretària

Página web

Botón
UNED Canet de Mar

Adreça

Edifici Vil·la Flora, Riera Gavarra, s/n 08360 Canet de Mar

Horari

De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores

Telèfon

93 795 46 25

Email secretària

info@canet.uned.es

Página web

Botón
UNED Cornellà de Llobregat

Adreça

Centre Cultural García Nieto, C/Mossen Andreu, 15, 3a planta 08940 Cornellà de Llobregat

Horari

Dimarts i dijous de 16:30 a 20:00 hores

Telèfon

93 376 70 11

Email secretària

info@cornella.uned.es

Página web

Botón
UNED Sant Boi de Llobregat

Adreça

Edifici l'Olivera

Plaça Montserrat Roig, nº1 08830 Sant Boi de Llobregat

Horari

Matins:  divendres de 10.00 a 13.00h Tardes: de dilluns a dijous de 16.00 a 20.00h

Telèfon

93 654 53 33

Email secretària

info@santboi.uned.es

Página web

Botón
UNED Santa Coloma de Gramenet

Adreça

C/Prat de la Riba, 171 08924 Santa Coloma de Gramenet

Horari

De dilluns a dijous de 16h a 20h i divendres de 9h a 13:30h

Telèfon

93 468 28 19

Email secretària

info@santa-coloma.uned.es

Página web

Premios y galardones

  • Premio Iberoamericano de calidad 2022

  • Premio WSIS Agenda 2030

  • Premio Iberoamericano de calidad 2017

  • Premio 500+

  • Huella de carbono